Krótko i na temat

Drobne ogłoszenia mogą być dobrą okazją dla firmy, jeśli są odpowiednio wykonane. Kiedy po raz pierwszy usiądziesz, aby utworzyć reklamę – zanim zrobisz cokolwiek innego – zadaj sobie następujące pytania:
Co chcesz żeby zrobiło to ogłoszenie? Dlaczego je uruchamiasz? Co masz nadzieję, że ludzie zrobią?

 

Jeśli nie możesz odpowiedzieć na te pytania, ogłoszenie to strata czasu i pieniędzy.
Wyobraź sobie, że jesteś prawnikiem (specjalizującym się w prawie rodzinnym) i chcesz umieścić małą reklamę. Chcesz, aby ludzie umawiali się z tobą na spotkania. Chcesz, aby zatrudniali cię do reprezentowania ich przy rozwodzie lub do przyznawania opieki nad dzieckiem.
To jest twoje „dlaczego” – powód umieszczenia reklamy.

Ale jak to właściwie napisać?

Oczywistym ograniczeniem małych ogłoszeń jest ilość słów. Musisz efektywnie z nich korzystać.
W przypadku małych reklam mniej znaczy więcej. Nie masz miejsca na sprzedaż. Twój nagłówek musi przyciągnąć uwagę czytelnika, a Twoja oferta musi być wystarczająco silna, aby podpisali umowę. W przeciwnym razie czytelnicy pominą

Twoją reklamę – i to jest strata.

Wiesz jak ludzie w dzisiejszych czasach znajdują ogłoszenia? Wpisują odpowiednią frazę w wyszukiwarkę, najczęściej razem ze swoją lokalizacją, np. ogłoszenia drobne Skierniewice.
Kluczem do sukcesu ogłoszeń jest kierowanie ich do odpowiednich osób. Skoncentruj się na tym, do kogo chcesz dotrzeć za pomocą swojej reklamy, i napisz ją z myślą o nich.
I pamiętaj, aby zachować prostotę. Nie używaj pięciu słów, jeśli wystarczą dwa. Nie możesz zmarnować ani jednego słowa. Jeśli to nie służy celowi, nie wstawiaj ich!
Teraz, zanim zaczniesz martwić się, że musisz być światowej klasy pisarzem lub redaktorem, aby niewielka reklama działała, mam dla ciebie dobre wieści. Nie musisz być. W rzeczywistości masz już umiejętność pisania, której potrzebujesz, aby napisać fantastyczną małą reklamę.

Co jest powodem tego? W reklamie po prostu nie ma miejsca na ekstrawaganckie słownictwo niczyM autorów najlepszy Bestsellerów. Przejrzysty, prosty język jest tym, co pomoże Ci osiągnąć cel.
Aby być skutecznym, Twoja reklama musi mieć tylko trzy rzeczy: przekonującą ofertę, odpowiedni nagłówek, aby zwrócić uwagę odbiorców, łatwe do znalezienia dane kontaktowe lub nazwę firmy.
Otóż to. Wszystko inne jest dodatkowe. Ułóż poprawnie te trzy elementy, a otrzymasz odpowiedzi na ogłoszenie. Ale przegap jedno z nich i to zaobserwujesz ich brak.

Możesz również polubić…